גרסת האתר רגילה גרסת האתר רגילה
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

http://www.startpage.co.il
הצגות

תיאטרון קרוב - חדשות אחרונות - קומדיה משוגעת

ארכיון תאריך: 29 ספטמבר 2020 - 13 אוקטובר 2020

משך: שעה ו-40 דקות

עיתון כושל נאבק על קיומו ומפרסם בעיקר ידיעות צהובות, אבל אז למערכת מתגלגל בטעות מאמר אקדמי שעוסק בכלל באלכסנדר מוקדון. אלא ששורה של טעויות אנוש (ובכלל זה טעויות כתיב) גורמת למהומה רבתי, כיוון שאלה שרגילים לקרוא בין השורות רואים במאמר מזימה פוליטית, לא פחות (שזה הדבר האחרון שעובדי העיתון ועורכיו העסוקים בהישרדות היו חושבים עליו). הקשר הקלוקל של הון-שלטון-עיתון, מצבה העגום של עיתונות בקריסה – כל זה מקבל פרשנות אקטואלית ובועטת במחזה של המחזאי ואיש האשכולות היהודי-רומני מיכאיל סבסטיאן, שחי בין שתי מלחמות העולם ושהבמאי ומסייסד "תיאטרון קרוב" ניקו ניתאי רואה בו את מורו ורבו.

מבקרת התיאטרון מרב יודילוביץ' שיבחה את ההצגה באתר "במה": "בשורה התחתונה 'חדשות אחרונות' מזמנת חדשות משמחות בצורת סאטירה מנוקדת הומור עצמי שמציעה, תוך קריצה, רומנטיקה כאופציה למפלט בעולם שהעמיד למכירה את ערכיו. לא פשוט להביא קהל לתחנה המרכזית החדשה ואף על פי כן, ראוי שימצא להצגה שכזו קהל פשוט כיוון שמדובר בתיאטרון טוב, יצירתי, מעודן ובה בעת נשכני, עני בחומר ועשיר ברוח. כוחה של ההפקה בעשייה הקולקטיבית שניכרת בה בערה ויש בכל זה לחמם את הלב".   

מאת: מיכאל סבסטיאן
תרגום, עיבוד ובימוי: ניקו ניתאי
שחקנים: מורן אלון, אושר בית הלחמי, מרטין בלומנפלד, אופיר דואן, גל ישראלי, אבנר מדואל בן-יהודה, אסף מור, לירן נעמן, יואב סדובסקי, יפתח רווה ושיר שטרית
​ ייעוץ אמנותי: דורית ניתאי נאמן
מוסיקה: אור מצא
תפאורה: צבי פדלמן 
תלבושות: אהובה ארז 
תאורה: רונן בכר
ע. במאי: גיא ישראלי
 

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter