גרסת האתר רגילה גרסת האתר רגילה
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

http://www.startpage.co.il
הופעות מחול ובלט

תיאטרון הבלט הרוסי סנט פטרסבורג - דון קישוט

ארכיון תאריך: 12 אפריל 2017 - 18 אפריל 2017

משך: שעתיים, כולל הפסקה

לאור הצלחת המופעים הקודמים של התיאטרון. חוזרת הלהקה של "הבלט הרוסי" לישראל עם ההפקה החדשה  - "דון קישוט". כאשר הבכורה שלו תיערך באולם היוקרתי הרמיטאז' בסנט פטרבורג בפברואר 2017. הבלט "דון קישוט" הוא פרי יצירתם של הכוריאוגרף רוסי דגול מריוס פטיפה ומלחין הנודע לודוויג מינקוס. הליברית שלו מבוסס על הרומן מאת מיגל דה סרוונטס "ההידלגו החריף דון קישוט איש לה מנצ'ה". "דון קישוט" הוא מופע ססגוני ומרגש, מלא באמצעים כוריאוגרפיים מרשימים. המוסיקה היפהפייה ערבה לאוזן ואף מעוררת רצון לרקוד. מריוס פטיפה הצליח לבטא את הלחן האמוציונלי באמצעות מחול בלט סוחף.

יצירת המופת "דון קישוט" ממשיכה לרגש את הקהל שנים רבות וגם היום חובבי בלט לא יפספסו את האפשרות להינות ממיטב ההפקות של הבלט הרוסי. בשנת 1902 אלכסנדר גורסקי שינה את הגרסה של "דון קישוט" המקורי והעלה מופע בעיבוד חדש על בימת התיאטרון מרינסקי בסנט פטרבורג. הוא הוסיף קטעים חדשים תוך שמירה על ההברקות הכוריאוגרפיות של פטיפה ועל הלחן של מינקוס. "הבלט הרוסי" מסנט פטרבורג מעלה כעת את "דון קישוט" בגרסה הכוריאוגרפית של גורסקי - פטיפה.

זהו אחד מחמשת מופעי הבלט הפופולאריים בעולם אשר תמיד מבטיח הצלחה. לא כל תיאטרון מסוגל להעלות את "דון קישוט" בגלל הדרישות הגבוהות של ההפקה: תפאורה מגוונת ויפה, תלבושות ססגוניות, שמבטאות את הוואי החיים בדרום ספרד החמימה. רק סולנים מוכשרים במיוחד מסוגלים לשלב בין אמנות המשחק למחול הווירטואוזי ב"דון קישוט".

הסולנים הללו בתיאטרון "הבלט הרוסי" הם אנה ואלכסנדר וויטין, נטליה פוטיוחינה, אולגה רודאקובה, נטליה ספונובה ואחרים. מפיקי "דון קישוט" הם המנהל אמנותי של "הבלט הרוסי" אלכסנדר מנושקין (רקדן לשעבר בתיאטרון מרינסקי), מדריכת הבלט הבכירה אולגה שיחנובה והסולן לשעבר במרינסקי סרגי קנוננקו. המפיקה הראשית היא לודמילה ברגינה.

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter