גרסה לגולשים עם מוגבלויות גרסה לגולשים עם מוגבלויות
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

http://www.startpage.co.il
הופעות מוזיקה קלאסית

לראשונה בישראל! התזמורת הפילהרמונית של סנט פטרסבורג בראשות המנצח יורי טמירקנוב

ארכיון תאריך: 9 מאי 2018 - 10 מאי 2018

משך: שעתיים ו-45 דקות

הקונצרטים ייערכו ב-9 וב-10 במאי 2018 והם יוקדשו ל-70 שנות עצמאות ישראל וליום הנצחון על הנאצים. על הבמה יהיו 120 נגנים. שימו לב: בשני התאריכים התוכניות שונות

 
  • בתוכנית ב-9 במאי 2018: בשעה 19.00-19.30 :    מלחמה וניצחון – סימפוניה שהיא היסטוריה
    הרצאה מפי המלחין, הפסנתרן והמנצח גיל שוחט בהשתתפות נגנים בכירים מתוך התזמורת. גיל שוחט יציג הסבר מעמיק ליצירה המורכבת אשר יעזור בהבנתה בכלל ויתמוך בהאזנה שלה בקונצרט החי בפרט.
     
    יצירת המופת של שוסטקוביץ'- סימפוניה מס' 7 ("לנינגרד") – הינה יצירה מכוננת במוסיקה הרוסית החדשה.
    רבים מפרשים את היצירה באופן שבו הם תופסים את ההיסטוריה והפוליטיקה הרוסית אולם באופן אירוני פרשנויות אלו עומדות פעמים רבות בסתירה חריפה זו לזו. האשם בכך, מה שמהווה את הגאונות ביצירה הזו- הינו הדואליזם של שוסטקוביץ': מצד אחד מלחין שהינו חלק אינטגרלי כמעט אסיר כפוי – מהשלטון הסטאליניסטי העריץ, ומהצד השני מבקר חריף, סרקסטי וציני אשר מביע את עמדותיו באופן ניסתר בכל אחת מיצירותיו ובמיוחד ביצירה זו.
     
    19.30-20.00 הפסקה
     
    בשעה 20.00: התזמורת הפילהרמונית של סנט פטרבורג בראשותו של המנצח יורי טמירקנוב
    שוסטקוביץ' – סימפוניה מס' 7  ("לנינגרד")  . משך הסימפוניה 75 דקות
​ניתן להגיע רק לקונצרט  ב-20:00

  • בתוכנית ב-10 במאי 2018: הקונצ'רטו לפסנתר מס' 3 מאת סרגיי רחמנינוב. אחרי הפסקה: הסוויטה הסימפונית "שחרזאדה" מאת ניקולאי רימסקי קורסקוב. הקונצרט ייערך בכיכובו של הסולן הדגול ניקולאי לוגנסקי.
    nשך שעתיים כולל הפסקה

אחרי הפסקה: הסוויטה הסימפונית "שחרזאדה" מאת ניקולאי רימסקי קורסקוב

התזמורת

תולדות התזמורת הפילהרמונית של סנט פטרסבורג התחילו ביולי 1882 ברוסיה הצאריסטית. אחרי מהפכת 1917 היא קיבלה מעמד ממלכתי ובראשה עמד סרגי קוסביצקי. מנצחים בעלי שם בינלאומי עבדו עם התזמורת: ולטר, ויינגרטנר, קלייבר, מונטה וקלמפרר. עם סולני התזמורת נמנו ולדימיר הורוביץ וסרגי פרוקופייב. ב-1918 היא ביצעה לראשונה את הסימפוניה הקלאסית מאת פרוקופייב וב-1926 – את הסימפוניה הראשונה של שוסטקוביץ'.

בשנה 1938 התחילה "תקופת מראווינסקי" בת 50 שנה שהזניקה את התזמורת למקום גבוה ביותר בדירוג הבינלאומי. באותן שנים התקיים שיתוף פעולה הדוק בין המלחין דמיטרי שוסטקוביץ' למנצח יבגני מראווינסקי לו הקדיש המלחין את הסימפוניה השמינית שלו. התזמורת הפילהרמונית העניקה תשומת לב לא רק ליצירות הקלאסיות המוכרות אלא גם ליצירות המאה העשרים. עם המנצחים שעבדו עם התזמורת נמנים מהטה, סווטלנוב, רוז'דסטבנסקי ואחרים. בין הסולנים היו קליברן, גולד, סטרן, ריכטר, אויסטרך, וירסלדזה, טרטיאקוב, קוגן, ספיבקוב ועוד. משנת 1988 בראש התזמורת עומד המנצח יורי טמירקנוב.

יורי טמירקנוב - המנהל האמנותי והמנצח הראשי של התזמורת הסימפונית של סנט פטרסבורג, אמן ניצוח בעל שם בינלאומי. מזה שלושים שנה טמירקנוב מנצח על תזמורות כגון שיקאגו, בולטימור, סנטה צ'צ'ליה, התזמורת הלאומית של דנמרק, לונדון פילהרמוניה, יומיאורי של טוקיו ולה פניצ'ה. בשנת 2015 טמירקנוב קיבל את הפרס "חיים במוסיקה" של קרן תיאטרון לה פניצ'ה וגם אות כבוד של ממשלת יפן. הוא מכהן כמנצח כבוד של תזמורת ומקהלת סנטה צ'צ'יליה ברומא ובשנת 2016 הוא קיבל אות "ארקה ד'ורו" (תיבת הזהב) של איטליה. בשנת 2017 מונה טמירקנוב לפרופסור של כבוד בקונסרבטוריון של מוסיקה ע"ש צ'ייקובסקי.

ניקולאי לוגנסקי - האמן הלאומי של רוסיה, אחד הפסנתרנים המוערכים בעולם. לוגנסקי זכה בפרסים בתחרויות בינלאומיות יוקרתיות רבות ולדעת המגזין גרמופון, הוא "פסנתרן דגול שהשפיע רבות על סגנון הנגינה המודרני". לוגנסקי מופיע על הבמות היוקרתיות ביותר של אמסטרדם, לונדון, פריז, וינה, מילנו, מינכן, מדריד, לוס אנג'לס, ניו יורק וטוקיו. נין שותפיו לתזמורות קאמריות – ואדים רודנקו, ואדים רפין, לאונידס קבקוס, איזבל פאוסט, אלונה בבייבה, אלכסנדר רודין, אלכסנדר קנזב, מישה מייסקי, גוטיה קפוסון ואנה נטרבקו.

לוגנסקי עובד עם התזמורות הנחשבות בעולם ועד כה הוא הופיע עם 240 מנצחים כגון סווטלנוב, גרגייב, ברוגן, מזור, נגנו ועוד. הפסנתרן נותן כמאה קונצרטים בשנה והרפרטואר שלו כולל 50 קונצ'רטו לפסנתר ויצירות מתקופות שונות. הקלטות הקונצרטים של לוגנסקי יצאו לאור ברוסיה, יפן, הולנד וצרפת וזכו לתגובות אוהדות ביותר בתקשורת.

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter