גרסה לגולשים עם מוגבלויות גרסה לגולשים עם מוגבלויות
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

http://www.startpage.co.il
הצגות

תיאטרון הקאמרי - טרור

ארכיון תאריך: 16 ספטמבר 2019 - 7 אוקטובר 2019

משך: שעה ו-35 דקות

כששרה פון שוורצה, המוכרת בעיקר כשחקנית של התיאטרון הקאמרי, קראה את מחזהו של פרדיננד פון שיראך, היא בכתה. בראיון ל"הארץ" אמרה פון שוורצה שהיא מבינה את הפצע שממנו עובד המחזאי. פון שוורצה היא בת להורים גרמנים פרוטסטנטים שהתגיירו ועברו לישראל כשהיתה בת שלוש. המחזאי פון שיראך הוא נכד לפושע נאצי. הנושא של טרור, ההתמודדות איתו במדינה דמוקרטית והגבולות בין החוק לשכל הישר או לרגש – הפגיש בין השניים. פון שוורצה תרגמה את המחזה ביחד עם אמה, אסתר פון שוורצה, ואחר כך ביימה אותו.

במרכז המחזה טייס קרב גרמני, שמחליט על דעת עצמו ובניגוד לפקודות ליירט מטוס נוסעים שנחטף בידי טרוריסטים ועומד להתרסק על אצטדיון ובו כשבעים אלף בני אדם. את הטייס, לארס קוך, מגלםאבישי מרידור, שאף סייע עם תרגום המונחים הצבאיים והטכניים כיוון ששירת כנווט בחיל האוויר. אבל על במה לא תראו מותחן פעולה. זוהי דרמה משפטית, שבמרכזה הנאשם, התובעת (עדי גילת), הסנגור (ניר סעדון), השופטת (עידית טפרסון), העדים (רובי מוסקוביץ, רותם כרמלי) ומעל כולם – אנחנו, הקהל, שעליו מוטלת האחריות לזכות או להרשיע בסופו של דבר את הטייס, באמצעות הצבעה בקלפי.

האם מותר לאדם לקחת את החוק לידיים בשם הצלת חיים? האם מותר לו לשקול חיים כנגד חיים ולהחליט שמוטב להציל רבבות בני אדם אך להשמיד עשרות? כל השאלות הללו, שמעלות זיכרונות וטראומות בזיכרון הישראלי הקולקטיבי, נידונות בהצגה, שעשויה בחוכמה וברגישות ומצליחה לטלטל – על אף (ואולי בגלל) המשפטיות שבה.

"נחרצות ותחושה של צדק אבסולוטי הפכול אחד  מהחוליים הקשים של החברה הישראלית. בכלא פיזודהפוליטי תאומ שפטית יש ימין ושמאל, אשם אוזכאי, בעד אונגד. הטלת ספק היא כבר לא חלק מהתרבות שלנו, וההישגה גדול ביותר של פון שוורצה בעצם העלאת המחזה טמון בכך שאם תצפו בו, כנרא השל פחות לשעה וחצי הנחרצותשלכםתתערער (דוד רוזנטל, "וואלה!").

מאת פרדיננד פון שיראך

משתתפים:
שופטת: עידית טפרסון
לארס קוך, נאשם: אבישי מרידור
ביגלר,  סנגור: ניר סעדון
נלסון, תובעת מטעם המדינה: עדי גילת
כריסטיאן  לאוטרבאך, עד: רובי מוסקוביץ
פרנציסקה מאייזר, תובעת פרטית ועדה: רותם כרמלי

בימוי: שרה פון שוורצה
תפאורה: אבי שכוי
תאורה ווידאו: איתמר לוריא
מוסיקה: גדי סרי
תלבושות: גיל סרי
עוזר במאי: גיל סרי

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter