גרסה לגולשים עם מוגבלויות גרסה לגולשים עם מוגבלויות
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

http://www.startpage.co.il
הופעות מוזיקה

יהורם גאון והגבעטרון - שרים נעמי שמר

ארכיון תאריך: 17 אפריל 2024

משך: שעה וחצי

20 שנה ללכתה של היוצרת הלאומית
 
שיתוף פעולה מרגש בין שני סמלים של המוזיקה הישראלית – זוכי פרס ישראל יהורם גאון ולהקת הגבעטרון במיוחד לרגל שנת ה-20 ללכתה של זוכת פרס ישראל המלחינה והיוצרת נעמי שמר שחתומה על הקלאסיקות הגדולות ביותר בזמר העברי.
החיבור בין נעמי שמר ליהורם גאון מתחיל כבר בימי להקת הנח״ל, התרנגולים וכמובן שלישיית גשר הירקון שרבים מלהיטיה נכתבו והולחנו על ידי שמר. במרוצת השנים ביצע גאון כמה משיריה היפים של שמר ובהם ״עוד לא אהבתי די״, ״קומי צאי״, ״סימני דרך״, ״לא תנצחו אותי״ ועוד רבים.

גם הגבעטרון הרבו לבצע את שיריה היפים של שמר ובהם ״היי ארצי מולדתי״, ״על כל אלה״, ״לילה בחוף אכזיב״ ו״אל בורות המים״. אלבומם של הגבעטרון ״אחר קציר״ מוקדש כולו לשירי נעמי שמר.
כעת חוברים גאון והגבעטרון למופע חדש בניהולו המוזיקלי של אילן גלבוע ובו ביצועים ביחד ולחוד של מיטב שיריה של שמר לצד הסיפורים שמאחורי השירים.
יהורם גאון:  ״נעמי שמר זו ארץ ישראל היפה והטובה. ככל שאני שר יותר את השירים שלה, אני מוצא עוד הערה או רמז חבוי בין המילים. היא כתבה מתוך ליבה. לדעתי זו תורה וגאונות לקחת מילים פשוטות ולחבר אותן לרעיון גדול ונפלא ונעמי שמר הייתה ונשארה ענקית ונצחית״
הגבעטרון: ״כשאומרים זמר עברי שומעים את הפסנתר של נעמי שמר מתחיל לנגן. מנגינה מתוקה של שיר ילדים, מנגינה קצבית של שירים שכיף לשיר ביחד, מנגינה מרגשת של פסקול חיינו בארץ הזו, ניגונה של המדינה. ובכל מנגינה יש גם נוף – יש כנרת וגולן, רחובות בתל אביב, היאחזות נח״ל בסיני. כבר הרבה שנים שאנחנו הגבעטרון שרים נעמי שמר וזכות גדולה לשיר יחד עם סמל לאומי כמו יהורם גאון במופע שכולו אהבה וגעגועים״

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter