גרסה לגולשים עם מוגבלויות גרסה לגולשים עם מוגבלויות
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

http://www.startpage.co.il
הופעות ג'אז ובלוז

פסטיבל ניו אורלינס 2022 - הגוספל של ארית'ה פרנקלין

ארכיון תאריך: 17 יוני 2022

משך: שעה ורבע

מקהלת "פנגה גוספל" עובדת בקביעות על רפרטואר בינלאומי של מיטב להיטי הגוספל אשר מוצאם מהכנסייה השחורה של דרום ארצות הברית ומשלבת את מיטב הרפרטואר של הגוספל והבלוז הווקאלי. הבלוז הווקאלי היה ראשיתו של הג'אז אשר נוצר בניו אורלינס ע"י העבדים שהובאו מיבשת אפריקה לאמריקה - דרך ניו אורלינס. שירת המענה, האקסטזה הקולית, התנועה תוך כדי שירה – כל אלה הופכים את שירת "מזמורי הבשורה" לכלי אשר יכול לחולל שינוי בדרכו של אדם ובמיוחד זה המאמין. העיבודים נוצרו במיוחד עבור המקהלה ע"י ניצן קולקו, אשר גם משתתף בלווי הזמרים.

פנגה גוספל היא מקהלה מעורבת שקיימת בתל אביב, וחבריה הם מהגרים אשר הגיעו לישראל מרחוק, עם ישראלים אשר מקדישים את מרצם לשירת מקהלה. בפסטיבל הקודם הם הופיעו בהצלחה עצומה והפעם הם ריכזו את מיטב שיריה של זמרת הגוספל, הסול וה RNB המיתולוגית אריתה פרנקלין, ילידת ממפיס שבדרום ארה"ב  – לאסופה ווקאלית אחת – להופעה מיוחדת בפסטיבל ניו אורלינס של תל אביב.

שיריה של אריתה הושפעו מאד מהכנסיה השחורה, אשר בה עשתה את צעדיה המוסיקליים הראשונים ומהם שאבה את סגנונה אשר החזיקה בו באדיקות עד סוף ימיה (2018).
הלהט, התאווה, האמונה וכמובן הקצב – כל אלה הם הבסיס האיתן להופעותיה הבלתי נשכחות של פרנקלין. היא נגעה והופיעה עם מיטב השירים של האמנים הידועים ביותר כמו: בילי פרסטון, הביטלס, סיימון וגרפונקל ואחרים. אך המלהיבים של שיריה היו אלה השרשיים, הפשוטים,  אלו שהיו קשורים למחוזות הולדתה שבדרום ארה"ב.

בהשתתפות:
ניצן קולקו פסנתר וניהול מוסיקלי
איתן דרבקין קלידים
אורי דויזון בס
איתמר ויינשטיין תופים
גון שני קונטרבס
זוהר יעקב כלי הקשה

מקהלה:
סופרן/ מצו סופרן
הילרי סרג'נט
מאיה רוז
אוליביה קריוקי
פוראבר פואיטיז
קאיה פרלור
אלט
מיכל ויינשטוק
דורותי ננטונגו
טל ג'וליאן
טנור
צ'רובין נג'מבה
פול איזאק
שרון וזנה

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter