גרסה לגולשים עם מוגבלויות גרסה לגולשים עם מוגבלויות
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

  • לתשלום: 3221* או 072-275-3221
  • א׳-ה׳ 8:00-21:00, ו׳ 8:00-15:00, ש׳ 8:00-21:00
http://www.startpage.co.il
הופעות מחול ובלט

בלט מויסייב - Tango Del Plata

ארכיון תאריך: 17 ספטמבר 2019 - 20 ספטמבר 2019

משך: שעתיים, כולל הפסקה

להקת הבלט ע"ש איגור מויסייב היא אחד הסמלים הבולטים של אמנויות הבמה ברוסיה בעשורים האחרונים לצד אייקונים תרבותיים כמו מקהלת הצבא האדום או תיאטרון ה"בולשוי". איגור מויסייב, אחד הכוריאוגרפים הגדולים של המאה ה-20 ואולי הגדול מכולם בתחום "הריקוד האופייני" (ז'אנר המשלב ריקודים עממיים עם טכניקה וירטואוזית של הבלט הקלאסי) יצר וגיבש במשך עשורים רבים קולקטיב של רקדנים שקשה למצוא שני לו מבחינת הרמה הטכנית. הגוף העצום של ריקודי עמים שונים שמויסייב יצר – רוסיים, איטלקיים, יווניים, ספרדיים, קלמיקיים, קווקזיים ועוד – הם מופת של כוריאוגרפיה שכל שינוי בו יהיה מיותר.

כך, מאז מותו של היוצר והמורה הדגול בשנת 2007 (בגיל 102), כמעט ולא נוספו יצירות חדשות לרפרטואר של הלהקה האגדית. אבל בשנת 2018 הכוריאוגרפית הארגנטינית הנודעת לאורה רואטה הגשימה חלום שנצרה בלבה במשך כארבעים שנה, מאז שראתה לראשונה את להקתו של מויסייב בפעולה: היא גרמה לאשפי הריקוד הרוסים לרקוד טנגו כמו ארגנטינאים.

המופע טנגו דל פלטה הוא כולו הצהרת אהבה לריקוד הקסום שמאחד בין גוף וגוף ובין הגוף לנפש. הוא מספר את סיפורו של הטנגו – החל מהימים שבהם היה זה ריקוד גברי ועד לתקופה שבה הפך לאחד מסמלי התשוקה שבין גבר לאישה. ונוסינה, אלת הטנגו במיתולוגיה הארגנטינית, מגלמת תפקיד מרכזי במופע. אף שהחזרות לפני בכורת המופע היו קצרות במיוחד (כארבעה שבועות בלבד), הן לאורה רואטה והן המנהלת האמנותית של בלט מויסייב, שהחליפה בתפקיד את מייסד הלהקה, ילנה שצ'רבקובה, שעבדו על המופע יחד – מאמינות שהן והרקדנים הצליחו לעשות את הבלתי יאמן: להפוך את הווירטואוזים הרוסים לחיות של טנגו ארגנטיני – ללמדת אותם לנוע אחרת.

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter